Tommy N Gucci...

Aku ade 2 ekor kucing yg sgt2 aku syg. Angah yg bg.Anak kpd Abu n si puteh (kucing angah). Tommy (kelabu) Gucci (belang). 2 ekor ni lain2 karektor dia.

Tommy

Gemuk,manja,aktif,kuat makan,suka jilat tgn, rambut n kaki org. nmpk ganas tp penakut.suka jaga Gucci kemana gucci pergi.suka tido bwh pokok jambu mak aku (port baik punye..) mlm2 suka melesey kat org supaya org belai dia tp kejap je.pastu cabut.suka mkn ape shj yg org bg. dia pandai amik ati org..x mcm Gucci.sbb tu mak syg dia.dia dh ubah pemikiran mak aku supaya syg kucing.brla mak aku belai dia..selama aku bela kucing dulu mana mak aku pnh pegang? mak aku x suka kucing.tp sejak dia menjadi 'family' kitorg mak syg sgt kat dia. tp yg plg aku geram sgt kat tommy ni ape je yg ditangkap bwk masuk rmh..pnh sekali dia tgkap burung bersepah2 bulu burung kat karpet aku.itu ok lg..bwk masuk tikus..geli aku..menjerit aku mcm dlm cite Tom n jerry sebijik..tuan dia naik kerusi mcm aku la time tu..

Gucci

Pandai berdikari..maklumla pompuan, sgt cerewet bab makan, manja dgn aku shj (pilih org), kekadang sombong,suka kejut aku bangun tido dgn naik atas badan aku n urut2 aku dgn kuku tajam dia.x risaula dia pandai bwk diri.bijak, ms mula2 bela dia aku buatla tmpt toilet (pasir) tp dia berak dlm toilet kitorg lak mcm manusia..kat rmh angah pon mcm tu jugak aku risau le kucing2 aku berak dlm rmh angah tp dak angah tgok dia berak dlm toilet jugak jauh2 kencing n berak x kena kaki langsung.klu tdo pon dpn toilet..agknye sedap bau toilet kot? tp pas aku bukak tingkap dia dh pndai berak kat luar rumah.klu berjln kena pastikn tingkap dibuka. pernah sekali x bukak tgkap..pandai lak dia buang kat toilet..tu sbb aku x risau sgt dia.klu tommy habisla..tp tommy pandai gak dia boleh bukak tingkap sendiri..tolak dgn tgn dia.sbb dia fobia aku mrh dia dulu.mcm Gucci dia degil skit.Gucci bila aku carik tommy dia pon dtg tlg carikn tommy jugak.Gucci selalu beralah psl mkn, dia bg tommy mkn dulu br la dia pulak mkn.tp kekadg tommy tamak habiskan smpi gucci mkn habuk je..kesian gucci..bila aku tuangkn lg mknan dia tommy mkn lg...aduyaiii tommy2...mmg gelojoh dia.

tgokla dua ekor ni pandai takecare each other.dua ekor ni slg syg menyanyangi jilat antara satu sama yg lain..yela adik beradik katakn..klh adik beradik aku..hehe..bukn suruh jilat pon..sbb depa sll tnjuk kasih syg..knp tidak kita?mak pun ckp manusia pun x mcm ni.Tp adik beradik aku okey je...baik jugak..Alhamdulillah la..dr xde lgsg...?

No comments: